tänan, ačiū, ευχαριστώ, dziękują

Tere, mina olen Hanna. Mis nii Euroopa mastaabis pole teab, mis oluline asjaolu, aga antud blogi raames ehk siiski. Olen siinne uus toimetaja.

Mind isiklikult seovad Euroopaga lennukieined ja hotellitoad, Brüsseli metroo, Strasbourgi kanalid, Euroopa Parlamendi kõverad koridorid ja Ministrite Nõukogu maja kohviautomaadid. Euroopa Liiduga seob mind soe tööalane suhe, mis on andnud mulle võimaluse näha seda suurt, mõnikord omaenda raskuse all ägisevat, aga üldjuhul siiski heatahtlikku looma väga mitmete erinevate nurkade alt. Mul on tunne, et ma olen juba mõnda aega, peaaegu iseenesest sõltumatult ja kogemata, natuke võib-olla isegi vastu tahtmist, Euroopale lähemale liikunud, nii et ehk ongi ainult loogiline, et ma nüüd siia Euroopat inimesele lähemale tooma olen sattunud.

Euroopa Liidus on 23 ametlikku töökeelt ja 15 erinevat valuutat. On Schengeni viisasüsteem, mis mind sellistes lennujaamades nagu Frankfurt hingepõhjani ärritab, sest ma pean turvakontrolli läbima kaks korda, kiskudes sülearvutit kotist ja pükse vöötrippe pidi üleval hoides. On katoliiklikud ja protestantlikud riigid, ühed, teadagi, laisad ja teised moraalitud. On neid riike, mis on oma koloniaalse mineviku või liberaalse oleviku tõttu peadpööritavalt värvikirevad ja neid, kes heinahangu ühest käest teise hüpitades riigipiiril umbusklikult väljastpoolt tulevate horde ootavad. Juba pikaajaliste traditsioonidega individualistidena oleme me kõik, Botnia lahest Vahemereni, valmis nahast välja pugema, et näidata kui erinevad me oleme.

Aga tõsiasi on ometi see, et seda Euroopat seob omavahel rohkem kui Brüsselis koosolekulaudade taga istuvad ametnikud. Et on rohkem kui tõenäoline, et selles Euroopas ringi reisides, siin ja seal elades tunneb justnimelt sedasama – et sa oled selles Euroopas. Siit, niiöelda uuest Euroopas sinna vana poole minnes ei tulegi selline teadmine meile erilise üllatusena, aga vanade liikmesriikide inimesi rabab ikka veel ootamatult avastus, et meie siin oleme tegelikult siiski üsna samasugused. Aga pole hullu, siin Euroopas on meil võimalus seda neile näidata ja õpetada

Vahepeal juba üsna tegusa hoo sisse saanud blogisse on vahepeal sisenenud küll vaiksem periood, aga nüüd oleks aeg sõrmed innukalt jälle arvutiklaviatuurile asetada ja oma arvamus Euroopa asjade kohta kirja panna. Oleks ju tuline kahju kui kõik need huvitavad seisukohad jagamata ja mõtted mõtlemata jääks, nende kultiveerimiseks on ju ometi olemas selline suurepärane (veebi)keskkond. Nii et kõik mõtted kirja, kas siis kommentaari kujul mõne sissekande alla või, mis veel parem, just siin ja praegu on igal lugejal ise võimalus olla teemaalustaja ja arvamuskujundaja! Kõikide sellesuunaliste algatustega võib kohe ja iga kell pöörduda minu poole meiliaadressil hanna81@gmail.com. Teen omaltpoolt kõik, et teie loomingulised unistused ja ambitsioonid teoks teha.

Pikisilmi edasist koostööd ootama jäädes,

Hanna

3 Responses to “tänan, ačiū, ευχαριστώ, dziękują”


  1. 1 Lauri 18.04 2007, 18:56

    Lp. Hanna,

    kas töötamine EL-i heaks on ka kuidagi Teie väärtushinnanguid EL-i suhtes muutnud? Juhul, kui olete EL-i suhtes alati olnud väga positiivne, küsiksin, kas Teie arvates on EL-is ka midagi, mis just hästi ei tööta?

    Ette tänades,
    euroskeptik
    Lauri

  2. 2 Hanna 18.04 2007, 19:23

    Ma olen jah, alati Euroopa Liidu suhtes üsna positiivselt meelestatud olnud. Töö Euroopa institutsioonides pole seda meelestatust eriti muutnud, on lihtsalt andnud parema vaatepildi sellest, kuidas hammasrattad pöörlevad. Loomulikult on see protsess veidi kohmakas, sest osapooli on palju ja neid tuleb aina juurde, aga olles isiklikult olnud tunnistajaks mitmete selliste asjade väljatöötamisele, mis peaksid kergendama inimeste elu ja eelkõige liikumist Euroopas, olen ma endiselt veendunud, et tegemist on hea ja heatahtliku projektiga.

    Ma arvan, et nende asjadega, mida EL on harjunud tegema, mille jaoks on olemas omad sissetöötatud protsessid ja hierarhiad, saab EL päris hästi hakkama. Probleemid tulevad peamiselt ikkagi sellest, et organisatsioon on nii suureks paisunud, et uutele tuultele reageerimine läheb aina keerulisemaks. Ja aina keerulisemaks läheb ka sellise institutsioonilise reformi läbi viimine, mis teeks liidu paindlikumaks, sest, nagu juba öeldud, osapooli on palju ja kõigile meelepärase tõhusa tulemi saavutamine keeruline.

    Aga tööandjana pole mul ELile suurt midagi ette heita. Bürokraatia on muidugi arvestatav, aga samas on süsteemid paigas ja ma tean, kelle poole abi vajades pöörduda ja millised on reeglid.

    Loodetavasti see vastas mõneti Teie küsimusele.

    Hanna

  3. 3 kaur 20.04 2007, 10:45

    palju jõudu uutest toimetustes :)


Lisa kommentaar

